מהי מהותו החיה של מדע הרוח? מה עליו להיות בפועל כדי שיוכל למלא את ייעודו בשביל האנושות בהווה ובעתיד הקרוב?

מדע הרוח איננו גוף מת של ידע שנוצר לפני מאה שנים ועובר מאז כמסורת פיזית על האדמה. הוא מדע חי ויוצר, מקור לאמנות החיים, והוא מביא אנשים ביחד שההתהוות היוצרת מלהיבה את דמיונם ומעוררת את שמחת היצירה שלהם. הוא קיים ופועל באמת רק כניצוץ המצית את ההתלהבות היוצרת ואת שמחת היצירה המשותפת. 

מהותו היא ההתהוות היוצרת, הזרם החי, המשתנה וצומח תדיר, שמחייה את היקום, האדמה והאדם, ההופך ביצירה האנושית, כמו בטבע, לכוח היוצר והמחדש הכל.

כיצד פועל כוח ההתהוות היוצרת? הוא יכול לפעול רק כאשר המרכיבים השונים המשתתפים באירוע ההתהוות עוברים שינוי מהותי, והחדש שנוצר הוא בעל ערך סגולי (סינגולרי) , שאיכותו ופוריותו גדולים מסכום הכוחות והחומרים המשתתפים בהתהוותו.

להלן כמה דוגמאות.

הופעת החיים על האדמה היא אירוע יצירתי, שיצר משהו חדש לחלוטין שלא היה קיים קודם. התהוות החיים התחוללה במפגש וערבוב של מים, אדמה, אוויר, אור וחום, והתוצר של המפגש, החיים, הוא בעל מאפיינים ואיכויות גדולים בהרבה מכל היסודות הללו. זהו אירוע עתידי, כי איש לא יכול היה לחזותו מראש בהסתמך על כוחות וחומרי העבר בלבד.

המים עצמם, נושאי החיים, הם תוצר של התהוות יוצרת. במים הופכים מימן וחמצן לדבר חדש לחלוטין, שתכונותיו שונות לגמרי מתכונות מרכיביו. לעולם לא היינו מנחשים על סמך הכוחות הכימיים של חמצן ומימן את תכונות המים. בטרם היות המים, הם היו חלק מכוחות העתיד היוצרים, חלק מהפוטנציאל הקוסמי של החיים בתהליך התהוותם היוצרת.


 
וכיצד מתהווה סוד ההתעברות והלידה? הניצוץ היוצר הנדלק במפגש בין אישה ואיש, ביצית וזרע, מחולל את פלא התפתחות העובר והלידה של אדם ייחודי ובעל אישיות נבדלת וחיים עצמאיים משלו, השונים ולעיתים גדולים יותר מסך כל תכונות הוריו, ומעולם לא היינו מנחשים את אישיותו וגורלו על סמך ההכרות שלנו את הוריו.


ואותו הדבר מתרחש גם בפוטוסינתזה,  המחברת אור, אוויר, מים, מינרלים ומתכות, כדי ליצור את הפלא של החיים הצמחיים שבלעדיהם כל החיים על האדמה לא היו אפשריים.


זהו הסימן לפעילותה היוצרת של הרוח באדם ובעולם: כל גילוי המצאה וחידוש במדע, טכנולוגיה, אמנות, דת ויצירה חברתית מבטאים את אותם תהליכי התהוות יוצרת. כל גילוי, המצאה, וחידוש בכל תחומי הדעת, המחקר והחיים מתהווה במפגש,  וככל שהשוני בין המרכיבים, האנשים, הרעיונות, השותפים למפגש, גדול יותר, היצירתיות מפתיעה יותר, מכיוון שאנשים שונים משפיעים ומושפעים, מעשירים ומועשרים, משתנים, על ידי תהליכי הפריה הדדית וסינרגיה, שבה התוצר גדול בהרבה מסך כל חלקיו.

מדע הרוח האמתי הוא מדע חי ויוצר, הוא אמנות החיים, והוא מביא אנשים ביחד, שההתהוות היוצרת מלהיבה את דמיונם ומעוררת את שמחת היצירה שלהם. זו הסיבה לכך שהם נלהבים ליצור קהילה הלומדת ומתרגלת כיצד לחיות, לנשום ולממש התהוות יוצרת בכל פעילות.

בקולג׳ הגלובלי לחקר האירוע ובבית הספר למדע הרוח אנו עוסקים בשאלה הזו, לא באופן תיאורטי, אלא כקהילה יוצרת. 

המשך לקרוא כאן על הקולג׳ לחקר מחשבת האירוע