יש אנשים שעדיין מבקשים את הנסי והפילאי מחוץ לטבע ומעל לאדם, והם מחמיצים אותו במקום בו התהוותו מתרחשת תדיר: כאן ועכשיו

בכל יום, עת ועונה אנחנו יכולים לעורר בנפשנו את החוויה היוצרת המבורכת ש״גידול המציאות הוא הנס״, ולחוות זאת כמימוש עצמי בקהילה של אנשים יוצרים בצוותא, המבקשים את כוח הפלא שת התמורה הזו בכל רגע ומקום נתונים: זו ברכת החסד הגדולה של הזמן הזה.

זהו פלא ההתהוות, או בשפתו של אמיר גלבוע, ״גידול המציאות הוא הנס״. 

שפת ההתהוות הנוצרת בזמננו היא שפה חדשה, ורק מעטים עדיין יודעים כיצד להבינה, להשתמש בה, וליישם אותה בחיים. משלטון הכוחות המשמרים את כל מה שמקובע מוגמר ומת, כוחות השכל הממית שעדיין שולט בתרבות, בחינוך, ובחברה שלנו, האדם יכול להתעורר בכל רגע ויום; הוא יכול ללמוד להכיר ולבצע את השפה היצירתית החדשה שמתהווה היום, ולממש את הכוחות היוצרים הפועלים במחקר המדעי וביצירה האמנותית החדשים.

כוחות אלו מכונים, בין השאר: התהוות, כאוס, אירוע, ריבוי, מורכבות, אלתור, התמרה, סינגולריות, סינרגיה, ועוד רבים. לכולם מכנה אחד משותף, והוא הצורך בריבוי ושוני של המרכיבים, כי מטרתם אינה לייצר זהות אחת ואחידות, אלא יצירה חדשה בה הייחודיות של המרכיבים אינה נמחקת, אלא מועלת לרמה גבוהה יותר של איכות ועוצמה יוצרת. 

קהילה יוצרת כזו, שבה כל משתתף נתפס על ידי האחרים כפוטנציאל לאירוע יוצר, והכלל כולו נתפס על ידי כל משתתף כאירוע של התהוות מתמדת, לומדת להחיות שוב ושוב את המת, המקובע והמוגמר, את מה ששקע והתאבן במחשבתנו, רגשותינו ורצוננו, כדי לפתוח ולעורר כוחות יצירה רוחניים וחברתיים חדשים בתכלית...