הגיעה העת שגם האדם המודרני יתנסה בכוח המעורר והמחייה הגנוז במחזור החגים ועונות השנה, באופן חדש ויצירתי, התואם את תודעת הרוח הקיימת בכל אדם ואדם כיום.  

 

בזמננו חגים ועונות השנה חולפים על פני האדם בתודעה מעומעמת, שנה אחר שנה ללא שינוי, בשגרה אפורה של הרגל ושכחה. אבל בזמנים קדומים החגים והמועדים ציינו אירועים דרמטיים של השתנות, התעוררות והתעלות רוחנית. הם חיברו מחדש את האדם לכוחות האלוהיים היוצרים ביקום והזכירו לו מהיכן הוא בא, מהו ייעודו הרוחני על פני האדמה, ולאן מועדות פניו. הקדמונים חוו את מחזורי עונות השנה כהתנסויות נפשיות רבות עוצמה, שחיברו את הלב האנושי לחיים היוצרים של ההתהוות המתמדת בבריאה.

לוח השנה העברי, בו גנוזים כוחות בעלי משמעות רבה כיום ובעתיד, מעניק לנו מלאכת מחשבת מופלאה של הדרמה השנתית הטמונה בחילופי העונות בשילוב עם החגים הדתיים לאורך השנה המעבירים את האדם דרך אור וחושך, חיים, מוות ולידה חדשה.

הגיעה העת שגם האדם המודרני יתנסה בכוח המעורר והמחייה הגנוז במחזור החגים ועונות השנה, כוח התומך בהתמודדות האדם והקהילה בחיי היומיומיום באופן חדש ויצירתי, התואם את תודעת הרוח הקיימת בכל אדם ואדם כיום.

 מחזור החגים ועונות השנה כדרך רוחנית מודרנית

סמינר סופשבוע והרצאות במהלך 2018-9