הטרגדיה של האנושות המודרנית נגרמת בשל העובדה שכבר למעלה ממאה שנים רק מעטים מעיזים לפתח ולהעצים, באומץ לב, את כוחות הנפש והתודעה ההכרחיים כדי לחוות, להכיר ולהגשים, באופן בלתי אמצעי, את המקור האמתי של כוחות השלום, האהבה והמרפא.

 זו הבחירה היחידה המסוגלת להעלות אותנו מהתהום שהאנושות- ועמה גם מדינת ישראל- שוקעים לתוכה ללא הרף החל מתחילת המאה ה-20

אין אולי דבר מדכא יותר בחיים מאשר להיווכח כיצד אנשים מכל תחומי חיי הרוח והתרבות, המדינה והפוליטיקה, הכלכלה והמעשה, בעלי כוונות טובות, חוזרים ומשננים את אותם הדברים הידועים זה מכבר, שהובילו ומובילים את האנושות המודרנית אל התהום.

מחזה החלחלה הזה מתגבר בכל בחירות מחדש, כי אנו שומעים, מימין ומשמאל ומהמרכז, את אותן פראזות, שבלונות, ומוסכמות מתות של חשיבה ותפיסת עולם, שהובילו את אירופה לחורבנה לפני מאה שנה, וזרעו בציונות, על כל זרמיה, את הזרעים של התהום אליה אנו שוקעים היום גם בארץ.

אני שומע שוב ושוב- ואינני מאמין למשמע אוזני- כיצד אנשים ״תבוניים״ רבים, כמובן, כולם בעלי רצון וכוונות טובים!- חוזרים גם היום על סיסמאות סוציאליסטיות, קפיטליסטיות, ליברליות, דמוקרטיות, לאומניות, ריקות מכל חיים וממשות, שכבר לפני מאה שנים הובילו ביחד את אירופה לתהום של שתי מלחמות עולם ולמה שעוד צפוי לנו בעתיד הלא רחוק. המושגים והדעות הללו, שאימצה לעצמה הציונות, שונלדה באירופה השוקעת, הם שהביאו אותנו עד הלום,  למדינת ישראל של היום, בדיוק למקום בו אנו נמצאים ברגע הזה- את כל השאריות הללו של חיים אינטלקטואליים ותרבותיים שתמו לגווע כבר לפני מאה שנה, מחממים שוב, ומציעים לנו היום, בשנת 2019, באמונה שיעלו אותנו מהתהום אליה אנו שוקעים בהתמדה עמוק יותר כל עשור, שנה ויום נוספים!

אבל הישועה היחידה נמצאת אך ורק בדבר אחד המאחד את כולם בהתנגדות משותפת, מימין, שמאל ומרכז גם יחד, כי כולם פוחדים ממנו יותר מכל דבר אחר: הרצון העז, האיתן, והאמיץ, הדרוש לפיתוח של כל כוחות הנפש, ההכרה והתודעה שלנו, כדי שניפתח למה שהיום זורם מעולמות הרוח, שלבדו יכול לחדש את כוחות הדעת, היצירה וההגשמה של האדם. רק כוחות חדשים בתכלית של הכרה ותודעה, שאינם קיימים מוכנים וגמורים, שיש לפתח אותם באומץ לב ונחישות של כל כוחות הנפש,  רק הם יכולים לגרום לכך שנוכל לראות ולשמוע, לחוש ולהרגיש, להבין ולממש, את כוחות היצירה החדשים שעולם הרוח מזרים היום לאנושות.

אבל המשך שלטון השכלתנות הצחיחה בבתי הספר, באקדמיה ובמדע, החומרנות בחיים החברתיים, וחיפוש תשובות בזרמים רוחניים קדומים, חוסם את דרכנו לעולם הרוח הממשי, החי ופועל בהווה עצמו. עלינו להבין שאת ישות האדם השלמה, בגוף, נפש ורוח,  נוכל למצוא רק בעולם הרוח הממשי, בו מתהווה וצומחת הישות השלמה של האדם, האדמה והיקום. הרוח החיה, הפועלת ויוצרת בכל גבעול של עשב, פרח ופרפר, בעננים ובגשם, בברקים וברעמים, היא אותה הרוח שפועלת במעמקי ישותנו. את חידות האדם והגורל, התפתחות האנושות וההיסטוריה, האדם יכול לפענח רק אם הוא לומד את השפה של הרוח הממשית הזו. והיום לא נוכל להתפתח ולו גם צעד אחד קדימה למימוש של כמיהותינו לטוב, ליפה ולאמתי, אם לא נעז להפנות את כל כוחותינו אל הרוח היוצרת הזו.

מי שמפתח היום את כוחות ההכרה החדשים, ונכנס במודעות מלאה אל עולם הרוח, מתנסה באופן ממשי בעובדה שכוחות חיים חדשים זורמים, בכל רגע ורגע, בעוצמה הולכת וגוברת, מעולם הרוח אל נפשות בני האדם. כוחות אלו קוראים לנו להתנסות בהם, להכיר אותם, ולהגשים אותם במעשינו על האדמה. אבל בני האדם ממשיכים לאטום את אזניהם ולעוור את עיניהם, להקשות את ליבם, והם דוחים מעליהם את הדבר היחיד שיכול לאפשר להם לממש את ישותם האמתית. המרד הגדול הזה של האדם נגד עצמו, הוא חזרה גלובלית, אוניברסלית, על אירוע עגל הזהב, בעת שאנו ניצבים היום בעיצומו של אירוע ״מתן תורה״ החדש.

ככל שהאנושות ממשיכה להקים בנפשה מחסומים לכוח החי הזה, היא תמשיך לגרום לכך שכוחות חיים מיטביים אלו יתהפכו להיפוכם, ובני האדם ישתמשו בהם להרס במקום להתפתחות ולריפוי. בזמננו הרוע אינו אלא תוצאה של היפוך כוחות הטוב הגבוהים ביותר להיפוכם, והיפוך זה ימשיך ועוד יגבר כל עוד אנשים מסרבים לקבלם בתודעה מלאה ולפעול עמם בצוותא.

רק שיתוף פעולה מודע עם הרוח החיה יכול להביא כוחות של שלום, אהבה ומרפא לאנושות ולאדמה, להם מייחלים אנשים רבים. 

הטרגדיה של האנושות המודרנית נגרמת בשל העובדה שכבר למעלה ממאה שנים רק אנשים מעטים מעיזים לפתח ולהעצים, באומץ לב, את כוחות הנפש והתודעה ההכרחיים כדי לחוות, להכיר ולהגשים, באופן בלתי אמצעי, את המקור האמתי של כוחות השלום, האהבה והמרפא. נפשות בני האדם הפכו לחלשות, נרפות, ומלאות פחד מהרוח הממשית. הן יודעות היטב, אבל עושות הכל כדי להדחיק את הידיעה הזו, שהכניסה המודעת לעולם הרוח הממשי דורשת להשתתף באופן מודע ופעיל במאבק הרוח הגדול של זמננו. מהמאבק הזה כולם מבקשים להמנע. אבל הם אינם מבינים שבהמנעות הזו הם חוסמים את דרכם לכוחות הטובים והיצירתיים ביותר הזמינים היום. 

עולם הרוח הזה נמצא עמוק בתוך ליבנו, אבל במקום עמוק יותר מהתחום בו מתנהלים חיי הנפש הרגילים שלנו; שם פועמת וזורמת הרוח החיה של העולם הפנימי והעולם החיצון גם יחד. האתגר הגדול שלנו נעוץ בכך, שכדי לפלס את הדרך אל מעמקי הלב והרוח, איננו יכולים להשאר צופים סבילים במתרחש, או לקוות שנקבל באופן לא מודע השראה מעולמות עליונים. אנו חיים בתקופת התעוררות התודעה וכדי להתנסות ברוח החיה ולממש את הטוב האדם נדרש ליצירת קשר אמיץ, נמרץ ויצירתי עם עולם הרוח הממשי.