בספר זה מזכיר ד"ר ישעיהו בן אהרן לקוראים את החזון המכונן של ארה"ב ואת ההתחייבויות הכלולות בערכים שנקבעו בהכרזת העצמאות האמריקאית. בן אהרן דן בהשלכות הקשות של ההתעלמות מהתחייבויות אלו ומצביע על הניגוד החריף המתקיים בין החזון המכונן למדיניות החוץ והפנים של וושינגטון.

החלק הראשון של הספר עוסק בצדדים השליליים של הגלובליזציה, והוא מתבסס על ניתוח מפורט של דוגמאות המתארות את המצב הסוציו-אקונומי הגלובלי בסוף המאה ה-20 התקף עוד יותר היום.  בחלקו השני של הספר, המחבר מסביר כיצד יש ביכולתנו לעצור את ההשלכות המזיקות של הגלובליזציה ולהתוודע להתהוותם של מבנים חברתיים מתקדמים. עליית החברה האזרחית הגלובלית, המהווה כוח חברתי שלישי לצד הכוחות השלטוניים והכלכליים, יוצרת מערך חברתי חדש, תלת-מגזרי, ואיזון כוחות חדש ואחראי יותר. הוא מראה כי לכוחות הרוחניים והחברתיים של ארה"ב  ישנו תפקיד חשוב  בפיתוח חברה אזרחית גלובלית וסדר חברתי תלת-מגזרי חדש.

הרעיונות המובאים בספר מעולם לא היו יותר רלוונטיים או נחוצים בעולם מאשר כעת,  ודר. בן אהרן אינו מרצה אותם באופן אקדמי, אלא חי ומגשים אותם בפעילותו החברתית במשך שנים רבות, כמייסד קיבוץ הרדוף, ארגון "פעילים למען חברה אזרחית בישראל" ו"הרשת הגלובלית לתלת-מגזריות" עם ניקנור פרלס, חתן פרס נובל האלטרנטיבי.


לקנייה